Event 3 : 1st International Conference on Photonics 2010 (ICP2010)
Event : 1st International Conference on Photonics 2010 (ICP2010)
Tarikh : 5 - 7 Julai 2009
Lokasi : Holiday Villa Hotel & Spa, Pulau Langkawi
Jenis event : Konferens Antarabangsa
Tugasan dan penglibatan:
Konferens
1. Menyediakan konten bagi website rasmi ICP2010.
2. Mendaftar ICP2010 ke lawan sesawang conferencealerts.com
3. Menguruskan sistem pendaftaran peserta di confbay.com
4. Mengurus pendaftaran peserta melalui sistem pendaftaran online / offline.
5. Komunikasi terus dengan peserta konferens melalui email / telefon dan surat menyurat.
6. Mengurus Abstrak kertas kerja pembentangan : urusan pengantaran abstrak, sesi review, penghantaran semula abstrak kepada penulis beserta maklum balas dari reviewer
Dokumen terlibat : Letter of acceptance abstract >> Review & feedback from the reviewer >> Final letter of acceptance abstract
7. Mengurus kertas kerja penuh pembentangan peserta
Dokumen terlibat : Letter of acceptance full paper >> Letter of review & feedback from reviewer >> Final letter of acceptance full paper
8. Mengurus urusan pembayaran yuran penyertaan peserta dari dalam & luar negara (online & manual payment)
Dokumen terlibat : Invoice >> payment slip / proof of payment by the participants >> check status of payment from the bank >> receipt
9. Mengurus komunikasi terus dengan speaker / pembentang jemputan dari dalam & luar negara. Tugasan terlibat :
i. Membuat research berkenaan speaker yang mahu dijemput.
ii. Membuat panggilan ke organisasi berkenaan untuk mendapatkan pengesahan email bagi tujuan penghantaran jemputan rasmi.
iii. Menghantar email dan surat jemputan rasmi.
iv. Komunikasi dari masa ke semasa.
v. Mengurus urusan pengangkutan, tempat tinggal dan jadual sepanjang berada di Malaysia.
10. Mengurus tempahan lokasi event, bayaran dan dokumentasi berkenaan.
11. Menguruskan monitor kewangan keseluruhan penganjuran event.
12. Menyediakan laporan event dan laporan kewangan keseluruhan event.
Perlancongan:
1. Menguruskan urusan tempahan & langganan pakej lawatan
2. Menguruskan permohonan "Group Rate" bagi beberapa lokasi lawatan
3. Mendapatkan lesen dan kelulusan berkenaan lawatan berkumpulan daripada pihak berkuasa (LADA, Langkawi)
4. Menguruskan urusan pengankutan dan keselamatan bagi sesi lawatan.
5. Menjadi "tourist guide" sepanjang sesi lawatan.
6. Membawa peserta (local & international) melawat beberapa lokasi tarikan utama di Langkawi termasuk Underwater World Langkawi dan Cable Car Langkawi.
Tarikh : 5 - 7 Julai 2009
Lokasi : Holiday Villa Hotel & Spa, Pulau Langkawi
Jenis event : Konferens Antarabangsa
Tugasan dan penglibatan:
Konferens
1. Menyediakan konten bagi website rasmi ICP2010.
2. Mendaftar ICP2010 ke lawan sesawang conferencealerts.com
3. Menguruskan sistem pendaftaran peserta di confbay.com
4. Mengurus pendaftaran peserta melalui sistem pendaftaran online / offline.
5. Komunikasi terus dengan peserta konferens melalui email / telefon dan surat menyurat.
6. Mengurus Abstrak kertas kerja pembentangan : urusan pengantaran abstrak, sesi review, penghantaran semula abstrak kepada penulis beserta maklum balas dari reviewer
Dokumen terlibat : Letter of acceptance abstract >> Review & feedback from the reviewer >> Final letter of acceptance abstract
7. Mengurus kertas kerja penuh pembentangan peserta
Dokumen terlibat : Letter of acceptance full paper >> Letter of review & feedback from reviewer >> Final letter of acceptance full paper
8. Mengurus urusan pembayaran yuran penyertaan peserta dari dalam & luar negara (online & manual payment)
Dokumen terlibat : Invoice >> payment slip / proof of payment by the participants >> check status of payment from the bank >> receipt
9. Mengurus komunikasi terus dengan speaker / pembentang jemputan dari dalam & luar negara. Tugasan terlibat :
i. Membuat research berkenaan speaker yang mahu dijemput.
ii. Membuat panggilan ke organisasi berkenaan untuk mendapatkan pengesahan email bagi tujuan penghantaran jemputan rasmi.
iii. Menghantar email dan surat jemputan rasmi.
iv. Komunikasi dari masa ke semasa.
v. Mengurus urusan pengangkutan, tempat tinggal dan jadual sepanjang berada di Malaysia.
10. Mengurus tempahan lokasi event, bayaran dan dokumentasi berkenaan.
11. Menguruskan monitor kewangan keseluruhan penganjuran event.
12. Menyediakan laporan event dan laporan kewangan keseluruhan event.
Perlancongan:
1. Menguruskan urusan tempahan & langganan pakej lawatan
2. Menguruskan permohonan "Group Rate" bagi beberapa lokasi lawatan
3. Mendapatkan lesen dan kelulusan berkenaan lawatan berkumpulan daripada pihak berkuasa (LADA, Langkawi)
4. Menguruskan urusan pengankutan dan keselamatan bagi sesi lawatan.
5. Menjadi "tourist guide" sepanjang sesi lawatan.
6. Membawa peserta (local & international) melawat beberapa lokasi tarikan utama di Langkawi termasuk Underwater World Langkawi dan Cable Car Langkawi.
*Kumpulan peserta yang berani naik "cable Car Langkawi"
Comments
Post a Comment